Eerste week alweer voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu Eerste week alweer voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

Eerste week alweer voorbij

Door: marjolein knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste weekje in Kaapstad zit er alweer op! Wat is dat snel gegaan, en wat heb ik veel meegemaakt!
Zoals ik vertelde was dinsdag avond de welcomeparty. Is een erg gezellige avond geweest waar ik weer veel nieuwe mensen heb ontmoet. Was wel een lange avond maar gelukkig kon ik een beetje uitslapen. Woensdag was een gewone schooldag en 's avonds optijd naar bed gegaan om wat slaap in te halen. Donderdag heb ik mijn eerste test moeten maken op school, zonder enige voorbereiding want je hoefde er niet voor te leren. Ik had een 8,5! Na school ben ik met mijn roommate, een vriendin van haar en 2 jongens van school naar het strand geweest in Camps Bay. Daar zonsondergang bekeken en daarna wezen eten in het hotel waar een van de jongens verbleef. Was een geslaagde dag!
Vrijdag was dan the international student day. Die was erg leuk! Wij hebben goed laten zien hoe leuk Nederland is want we zijn 3e geworden van de kleinere landen! We waren namelijk maar met 5 Nederlanders en sommige landen, zoals Brazilë, met wel 15 man. We hebben de jury onze leuke traditionele spelletjes laten spelen zoals koekhappen, spijkerpoepen, zaklopen en de stoelendans. Er werd hard gelachen dus dat viel wel in de smaak. Ook de hagelslag en stroopwafels waren voor de meeste onbekend maar lekker!
Na deze lange, gezellige dag heb ik met een vrij grote groep 's avonds wat gegeten en gedronken in Long street. Daarna nog even op stap geweest in 2 clubs, was een gezellig avond!
Zaterdag was een activiteit georganiseerd door school waar je je voor op kon geven. Dat was ik helemaal vergeten maar toen mensen vroegen of ik ook mee ging leek me dat eigenlijk wel leuk. De excursie ging namelijk naar The old biscuit mill, een markt met heel veel eten en winkels. We zouden om 11 uur verzamelen dus ik ben gewoon met mijn roommate meegegaan en gelukkig was het geen probleem en kon ik gewoon mee! Was erg leuk om te zien, heel veel eten van allemaal verschillende landen. Ook Nederland had een kraampje met poffertjes! Helaas stond er een hele harde wind en er was een deel buiten dus er waaide vanalles weg door de storm.. Na de markt zijn we met de groep naar het strand geweest in Clifton. Erg mooi strandje, de zee is alleen te koud om in te zwemmen hier (voor mij tenminste). Ik ben lekker verbrand in mn gezicht en op mn armen.. dat schijnt hier ook veel sneller te gaan. Dus even niet meer naar het strand voor mij. 's avonds ben ik optijd naar bed gegaan en zondag kon ik eindelijk weer lekker lang uitslapen dus dat heb ik ook gedaan!
's middags ben ik met een zwitserse jongen en een franse man naar een museum geweest over Zuid-Afrika. Was erg interessant en mooi om te zien. Er stonden veel opgezette beesten die hier hebben geleefd of nog leven. Ook werd het leven van de bevolking van vroeger uitgebeeld met veel attributen uit die tijd. Voor mij was het museum gratis dus dat was mooi meegenomen! Daarna zijn we naar Waterfront geweest om rond te kijken en wat te drinken op een terras. Was weer jammer van de harde wind, die nu wel een toppunt heeft bereikt denk ik, maar zeker leuk!
's avonds heb ik thuis wat gegeten en mijn rooster voor de komende week bekeken. Morgen hoef ik gelukkig pas om 11 uur te beginnen! Ik ga morgen op school kijken wat voor activiteiten er voor deze week zijn georganiseerd, dan ben ik dit keer wel op tijd met opgeven :)

  • 29 Januari 2013 - 12:31

    Josefien Burgers:

    Lieve Marjolein,

    Wat schrijf je te toch prachtige verhalen, mooi en leuk om te lezen.

    Fijn dat het goed gaat met je..
    En wat heb je toch al in die korte tijd veel mee gemaakt.
    Prachtige ervaring wees trots op jezelf.

    En vooral geniet ervan.

    Wij zullen wel goed op Jeroen passen en troosten (nederlaag, gelijkspel Feyenoord).
    Kei veel plezier Marjolein enne stuur een beetje van dat mooie weer naar Deurne.

    Veel liefs uit Deurne
    Josefien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marjolein

Actief sinds 27 Nov. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 11654

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: