First day at school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu First day at school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

First day at school

Door: marjolein knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb weer veel te vertellen, eigenlijk te veel om op te schrijven. Zondag kwam mijn roommate thuis, ook uit nederland, en zij vroeg gelijk of ik met haar en 4 andere meiden uit nederland mee uit eten wilde en daarna naar een feestje in Camps Bay. Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk. Het was een hele gezellig avond en ik leerde gelijk veel mensen kennen. Één nadeel, ik had een heel kort nachtje want maandag moest ik om 8 uur al op school zijn.. Dus na 4 uur slaap begon mijn eerste dag op school. Gelukkig was het alleen een introductie en nog geen les. Ik heb alle nieuwe studenten ontmoet. Na een heleboel uitleg over van alles over de school en lessen gingen we een town walk maken door de stad, maar alleen een klein deel ervan. But it was sooo nice! Gabriel, de staff, liet ons leuke plekjes zien en vertelde er veel bij over de Zuid-Afrikaanse geschiedenis en bepaalde musea en de 4 bekende bergen die hier zijn(Table mountain, Lion's head, Signal hill and Devils peak). Ze steken overal bovenuit en zijn echt een kenmerk van de stad en prachtig om te zien! Verder zijn we door een soort park gelopen, heel mooi met allemaal bloemen en leuke plekken waar je kan relaxen. In het park waren hele leuke eekhoorntjes die naar je toe komen als je bukt alsof je eten voor ze hebt. Toen gingen we terug naar school en moesten met alle nederlanders en belgen bij elkaar gaan zitten om een presentatie te maken over onze landen. Vrijdag is het namelijk international student day, dus alle EF scholen over de hele wereld doen daar aan mee en je kan een prijs winnen voor de beste presentatie. Daarnaast was het erg gezellig want ik leerde gelijk alle nederlandse en vlaamse studenten kennen. Daarna kregen we te horen in welk level je was ingedeeld nadat je een kleine speaking test had gedaan met een leraar. Ik zit in level B2 3. Dat is boven gemiddeld dus ik ben tevreden!
Na school ben ik met een Nederlandse jongen, een uit België en een uit Zwitserland wat gaan drinken in Long street, de straat met alle bars en restaurants. 's avond zijn we weer wat gaan drinken in een club met wat andere studenten. Was erg gezellig maar vanmorgen moest ik weer om 8 uur op school zijn dus weer niet veel geslapen.. Vandaag heb ik mijn eerste lessen gehad. Het was een beetje wennen, heel anders dan normaal op school en het duurde lang dus werd een beetje saai maar zeker leerzaam.
Gisteren vertrok mijn roommate uit nederland, maar vandaag kwam er een nieuwe, uit Brazilië. Erg aardig meisje en is gezellig om niet alleen te zijn op mn kamer. We wilde met een groepje naar de Tafelberg gaan om daar zonsondergang te bekijken en wat te eten. Maar Gabriël vertelde dat het al te laat was omdat we nog geen taxi hadden en de zon om 8 uur onder gaat.. Dus we besloten om pizza te halen. Straks is de welcomeparty in een club in Long street. Die wordt elke week gehouden voor alle EF students om de nieuwe studenten te 'verwelkomen'. Dus ik ben benieuwd! Morgen heb ik gelukkig pas om 11 uur les, wel tot 6 uur dus dat wordt een lange dag.
By the way, ik heb nu een zuid-afrikaans telefoonnummer: 0799867553 voor als iemand wil bellen/smsen.

  • 22 Januari 2013 - 21:56

    Frits Knuvelder:

    Lieve Marjolein,
    Je vertelt erg boeiend, wat je allemaal beleeft in Cape Town. Het is zo duidelijk, dat ik geen vragen kan stellen. geniet er van, maar stort je ook op de engelse taal, want daarom ben je ook in Cape Town. Het is bij jou nu 23 uur, dus voor straks welterusten en veel liefs van ons.
    Ik heb Jeroen nog een mail gestuurd om hem te steunen, omdat hij je moet missen en omdat Feijenoord van Ajax verloren heeft.
    Dag Marjolein !!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marjolein

Actief sinds 27 Nov. 2012
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 11653

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: