Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Marjolein Knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ben ik dan, in Kaapstad, in het verre Zuid Afrika, na een ruim 11 uur durende vlucht. Maar dat is het zeker waard! Wat een mooie stad, dat zeg ik nu al terwijl ik nog haast niks heb gezien. Tijdens de autorit van het vliegveld naar de residentie reden we over de bergen en keken uit over het centrum van Kaapstad en de zee. Zo veel lichtjes, was prachtig om te zien. De residentie van EF is wat hoger gelegen tegen de bergen aan. Het centrum is daarom een stukje lopen maar daar kom ik morgen tijdens de Town walk doorheen. Toen ik gisteravond aankwam stond de EF staff klaar om mij rond te leiden in de residentie. Ik heb gelijk kennis gemaakt met 2 meiden die bij mij in het appartement zitten. Mijn kamergenootje is ook Nederlands maar heb ik nog niet ontmoet, waarschijnlijk vanavond. Ondanks de warmte en het ontbreken van een airco heb ik goed geslapen vannacht. Lekker beetje uitgeslapen vanochtend en ben daarna boodschappen gaan doen in de buurt. In mijn eentje een beetje rondgelopen om de omgeving te verkennen. Er zijn veel negers die bedelen en naar je roepen of je aanspreken, maar als je je daar niks van aantrekt kan je prima alleen over straat. Ik heb gelijk mijn eerste Rands gepind, daarbij wel goed opgelet want dat schijnt nodig te zijn. Na de boodschappen heb ik kennis gemaakt met Martin, een andere staff van EF die in het appartement naast mij verblijft. Aisen, de turkse vrouw naast mij, ging pasta maken en daar heb ik gezellig mee gegeten op het terras. Zij vertelde mij nog van alles over de school en welkomsfeestjes die vaak worden gehouden als er nieuwe studenten zijn. Ik ben benieuwd!
Ik ben er ook achtergekomen dat ik best handig ben, in ieder geval handiger dan ik dacht. Hier hebben ze namelijk van die rare stopcontacten en mijn ouders dachten dat die hetzelfde waren als in Engeland, dus gaven ze mij de adapter mee die we daar hadden gekocht. Nu blijkt die dus helemaal niet te passen, maar gelukkig was er hier al een aanwezig. Nu heeft mijn laptop snoer een grote ronde stekker die daar helaas niet in paste.. Gelukkig had mijn Turkse buurvrouw er wel een waar die in zou moeten passen. Dat was alleen niet het geval.. dus ik naar de winkel om er zelf een te kopen. Maar nou hebben ze van die rare plastic uitsteeksels waardoor mijn stekker er dus niet in paste.(daar kwam ik toen achter) Uiteindelijk heb ik die met een mesje weg weten te krijgen, zonder mezelf te verwonden, en nu past hij gelukkig! Want wat moet ik hier nou zonder laptop..? Ook wel fijn dat het internet het prima doet en nog aardig snel is.
Morgen wordt het vroeg opstaan voor mij want ik moet om 8 uur op school zijn. 's Middags heb ik dan de Town walk, erg veel zin in, ik ben heel benieuwd!

  • 20 Januari 2013 - 16:55

    Frits Knuvelder:

    Lieve Marjolein, een erg fijn bericht van jou. Je voelt je al heel vlug thuis. Hier is het een beetje aan het sneeuwstormen en het is ijzig koud. Wat een mazzel dat jij het daar lekker warm hebt, dat went erg vlug. Ondanks de warmte heb je dus toch goed geslapen. Heb je jouw kamergenote al gesproken? Nu heeft Feijenoord met 3-0 verloren van Ajax, dat zal Jeroen niet zo fijn vinden, troost hem maar.Veel liefs van Mama Heleen Menno Siep en Door en papa.

  • 20 Januari 2013 - 17:23

    Karin Knuvelder:

    Lieve Marjolein,
    Wat een leuk verhaal!
    Ik verheug me al op de rest en ben nu nog trotser op je dan ik al was.
    Kan bijna niet wachten tot 24-febr.

    Liefs,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marjolein

Actief sinds 27 Nov. 2012
Verslag gelezen: 933
Totaal aantal bezoekers 11650

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: