Laatste dag bij EF - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu Laatste dag bij EF - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

Laatste dag bij EF

Door: Marjolein Knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar zit ik dan, in mijn nieuwe hotelkamer, alleen.. Het is allemaal iets anders gelopen dan gepland.
Ik had gister al geregeld dat Abe mij vandaag om 4 uur naar het vliegveld zou rijden om Jeroen op te halen. Die zou om half 5 namelijk aankomen. Daarna zou ik om half 6 kunnen uitchecken bij de residentie en dan zou Hanning, van de staff, daar zijn. Daarna zouden Jeroen en ik naar het hotel gaan. Maar toen ik vanochtend wakker werd en op mijn telefoon keek, las ik dat Jeroen zijn vlucht was vertraagd en dat hij via een extra overstap in Durban naar Kaapstad moest. Hij zou nu in plaats van om half 5 pas om half 9 's avonds aankomen. Toen moest ik dus mijn afspraak met Hanning proberen te verzetten naar de avond. Ik ben naar school gegaan om daar te vragen wat ze konden doen, ik had namelijk geen telefoonnummer van hem. Bovendien moest ik mijn certificaat nog ophalen op school. Dat heb ik eerst gedaan, ik had de test op B2 niveau gemaakt, het niveau waar ik in begonnen ben een maand geleden. Ik was geëindigd in C1 maar de leraren zeiden ook dat de test niet heel veel zegt omdat veel mensen in tijdnood komen. Ik ben dus wel tevreden met het resultaat, het ging mij tenslotte vooral om het verbeteren van mijn spreekvaardigheid en dat is wel gelukt.
Hierna ben ik naar de receptie gegaan en heb daar gevraagd of ze Hanning konden bellen om te vragen of ik later uit kon checken. Dat hebben ze gedaan maar Hanning kon helaas niet later dan half 6. De vrouw die mij hielp zei dat ik dan beter met mijn koffer naar het hotel kon gaan en vanuit daar naar vliegveld. Toen bedacht ik me ineens dat ik de papieren van het hotel helemaal niet heb want die zou Jeroen meenemen. Dan maar zonder proberen..
In de residentie heb ik al mijn spullen verder ingepakt en ik heb Abe gebeld of hij mij naar mijn hotel kon brengen en later naar het vliegveld. Ik heb hem uitgelegd van de vertraging en hij zei dat hij vandaag altijd voor mij beschikbaar is, maakt niet uit hoe laat. Wat ben ik toch blij met hem.
Om half 6 kwam Hanning, ik heb mijn sleutels aan hem gegeven en hij heeft de poort voor mij open gedaan zodat ik er uit kon met mijn koffer. Abe kwam wat later, zo kon ik mooi nog even afscheid nemen van mijn kamergenootjes. Dat was wel raar, waarschijnlijk zie ik ze nooit meer en het was altijd super gezellig met z'n alle in het appartement. Ik heb wel echt genoten van mijn laatste week met hun, de laatste welcomeparty en zelfs de laatste schooldag. Ik zal het missen! Misschien dat ik anna nog eens ontmoet want zij is tot dinsdag nog in Kaapstad. Toen Abe kwam en mij naar het hotel bracht kreeg ik ineens weer bericht dat Jeroen zijn vlucht vanuit Durban ook vertraging had, of ik hem gelijk wilde bellen. Wat een ellende..
Ik kwam bij mijn hotel aan en werd heel netjes ontvangen, kreeg gelijk een glaasje verse jus d'orange terwijl ik kon inchecken. Het was gelukkig geen probleem dat ik de papieren niet bij me had. De man achter te balie vroeg gelijk 'where is your boyfriend?' Hij vond me er al zo somber uit zien.. haha.
En nu zit ik dus in de hotelkamer, te wachten.. Jeroen kan inmiddels naar het vliegtuig en is hier waarschijnlijk rond kwart over 10. Ik kan echt niet langer wachten.. mijn geduld is op. Ik ga Abe maar eens bellen om een tijd af te spreken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marjolein

Actief sinds 27 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1285
Totaal aantal bezoekers 11654

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: