Capepoint - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu Capepoint - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

Capepoint

Door: Marjolein knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag avond de 24ste zijn mijn ouders in Kaapstad aangekomen! Wij zijn als verrassing naar het vliegveld gegaan om ze daar te ontmoeten. Dat was erg leuk, ze hadden het niet verwacht! Maandag hadden zij hun eigen programma en zijn wij ook ons eigen ding gaan doen. ’s Avonds hebben we met zn allen (met de groep waar mijn ouders mee reizen) gaan eten bij the African café. Ik had daar al eerder gegeten maar het was weer erg lekker en gezellig. Dinsdag zou de groep naar Capepoint gaan en wij wilde daar nog erg graag heen en konden gelukkig met hun mee wat erg fijn was! Dus de volgende morgen gingen wij rond 12 uur naar Capepoint. We reden een hele mooie weg met veel uitkijkpunten waar we even stopten om mooie foto’s te maken. Onderweg kwamen we veel bavianen tegen die het verkeer kwamen verstoren. Auto’s moesten stoppen en de apen sprongen gewoon bovenop je dak. Het was grappig om te zien maar ze kunnen ook erg agressief zijn naar mensen toe. Eenmaal bij het reservaat van Capepoint aangekomen reden we naar het restaurant waar je vanaf het terras van het prachtige uitzicht kon genieten. We hebben gezellig met zn vieren geluncht en zijn daarna de wandelng naar boven gaan maken om een nog mooier uitzicht te kunnen bewonderen. Het was erg warm dus eenmaal boven was iedereen uitgeput maar het uitzicht was prachtig. In te rotsen zagen we een aantal Klifdassies, een soort bruine das die daar leeft. De weg terug naar beneden ging een stuk sneller. Maar goed ook want we kwamen als laatste aan bij het busje en vertrokken meteen weer om het reservaat te verlaten en naar Boulders beach te gaan. Tijdens die rit kwamen we, nog in het reservaat, een aantal struisvogels tegen. Eenmaal in Boulders beach konden we dan eindelijk de Pinguin kolonie bekijken! Het hele strandje lag voor met pinguins en er waren nog een aantal jongen bij die je kon herkennen aan hun dikke, donzige, grijze vacht. Ze zijn zo grappig om te bekijken dat je daar wel uren kon staan. Na heel veel foto’s te hebben genomen zijn we terug gegaan naar het busje want het was nog een vrij lange terugreis. We gingen naar het hotel waar mama en papa verbleven om daar te eten en daarna zijn Jeroen en ik met de taxi weer terug naar ons hotel gegaan. Het was een mooie dag en we hebben weer erg veel gezien!

• 11 Maart 2013 - 21:05

Josefien:

Lieve Marjolein,

Ik keek weer naar je mooie verhalen uit.

Geweldige verrassing van jullie voor je ouders.

Ben je in Kaapstad en ga je je ouders van het vliegveld halen. Prachtige ervaring.
    Fijn en prachtig dat je dit allemaal samen met Jeroen en je ouders heb mogen beleven, delen.

Kus Josefien ook liefs voor je vader en moeder en lekker genieten nog met zijn drietjes.

Liefs uit Deurne