Winetour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu Winetour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Knuvelder - WaarBenJij.nu

Winetour

Door: Marjolein knuvelder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

23 februari hebben jeroen en ik een winetour gedaan. We hadden die geboekt bij de tourismoffice en we werden om 9 uur opgehaald door een man die ons overal heen zou rijden. We hadden dus een soort van privéchauffeur voor die dag. Eerst gingen we naar de Cheatah outreach waar we cheetah’s konden bekijken en aaien. Wij wilden er natuurlijk erg graag een aaien en dat kon gelukkig. Er zijn veel foto’s van gemaakt dus dat was erg leuk! Het was gaaf om zo’n wil dier te kunnen aanraken. Daarna gingen we naar Stellenbosch voor onze eerste winetasting. Het was in een mooi gebouw met grote tuinen er omheen. We mochten elk 5 wijnen proeven en er werd bij verteld waar ze vandaan kwamen en hoe ze smaken. Dat was ook het geval bij de tweede tasting. Daar moesten we aan de bar staan en had je geen mooi uitzicht o.i.d. dus dat vond ik iets minder maar het was leuk. Na deze tasting gingen we lunchen in het centrum van Stellenboch. Er waren heel veel leuke restaurantjes met terrassen aan de straat. Na het uur dat we grekregen hadden om te lunchen gingen we naar onze derde winetasting. Dat was een prachtige plek. Een grote, mooie tuin met groot terras waar iedereen dus lekker buiten in het zonnetje hun wijnen kon proeven. Wij waren inmiddels al een beetje gaar van alle wijnen maar het was erg gezellig. Na deze 5 wijnen geproefd te hebben gingen we nog even langs Franschhoek, een dorpje wat ook op de planning stond maar we waren een beetje te laat om daar nog een tasting te doen. We zijn door het dorpje gereden en daarna weer richting Kaapstad gegaan. Van die reis heb ik niet veel meegekregen want van al die wijnen word je toch best moe. Het was een heerlijke dag en we hadden geluk met het mooie weer! Die avond zijn we in longstreet wat gaan eten, en wel bij Mama Afrika! We hadden niet gereserveerd, wat daar wel nodig is, maar konden er toch nog terecht! Er was weer een Afrikaans bandje aan het spelen en zingen, daardoor konden we elkaar helaas niet zo goed verstaan maar we hebben heerlijk gegeten. Kortom, een goede afsluiting van een heerlijk dag!

• 11 Maart 2013 - 21:08

Josefien:

Lieve Marjolein,

Die Winetour was ook wel iets voor ons geweest.

Enne geen wonder dat je lag te pitten, maar dit hadden we ondertussen al van Jeroen gehoord.

Josefien